כיצד להגיש מסמך לנוטריון לצורך תרגום

תרגום מסמכים רשמיים כדוגמת תעודות, חוזים ומסמכי חברות, הוא הליך חשוב הדורש דיוק ומקצועיות. על מנת להבטיח שהתרגום יתבצע בצורה נכונה, יש להקפיד על הגשת המסמכים לנוטריון באופן מסודר וברור. הנוטריון הוא גורם מקצועי המוסמך לאשרר מסמכים ולהעניק להם תוקף חוקי לאחר תהליך התרגום.

 

הכנת המסמכים לתרגום

לפני הגעה לנוטריון, על מבקש התרגום לוודא שהמסמכים אליהם נדרש התרגום נכונים, שלמים ועדכניים. יש להכין מראש עותקים ברורים של המסמכים שנדרש לתרגמם תוך הבטחת קריאות טובה של הנתונים והטקסט. בנוסף, עליו לוודא שיש בידו מקורות מהימנים לאימות הנתונים שמופיעים במסמכים. לכל המעוניינים ניתן להשיג גם נוטריון לגרמנית.

הכנת המסמכים

 

עריכת המסמכים

לאחר ההכנה הראשונית של המסמכים, על מבקש התרגום לעבור על המסמכים ולהכין אותם להגשה לנוטריון:

  • סידור המסמכים בסדר לוגי וברור. כגון לפי תאריכים או סוג המסמכים.
  • הדגשה של הסעיפים והמידע החשוב ביותר במסמך שחשוב שיישמרו כראוי בתרגום.
  • הוספת הערות במקומות בהם יש צורך בהבהרות למתרגם אודות מונחים ייחודיים, רקע או הקשרים מיוחדים.
  • מחיקת מידע עודף שאינו שייך או נחוץ לתרגום עצמו.

 

 

הגשת המסמכים לנוטריון

עם הגעה לנוטריון, על מבקש התרגום להציג בפני הנוטריון את המסמכים המיועדים לתרגום בצירוף הסבר מדויק על מטרת התרגום והשימושים העתידיים של המסמך המתורגם. הנוטריון יבדוק את שלמות המסמכים, יבקש הבהרות במידת הצורך ויפנה את מבקש התרגום למתרגם מוסמך מטעמו. בשלב זה חשוב כי מגיש המסמכים יבהיר את הדגשים שלו כדי להימנע מאי הבנות בתהליך.

 

תהליך התרגום

בשלב הבא מתחיל תהליך התרגום על ידי המתרגם שמונה על ידי הנוטריון. המתרגם יידרש לעבור שוב על המסמכים, לקרוא אותם בעיון ולהבין את מלוא המידע והפרטים המופיעים בהם תוך הסתייעות בהבהרות שסיפק מבקש התרגום. תוך כדי תהליך התרגום, יתכן שיהיה צורך לפנות חזרה למבקש התרגום בבקשה להבהרות והסברים נוספים. חשוב שמבקש התרגום יהיה זמין ככל הניתן במהלך תהליך התרגום על מנת לספק מענה לשאלות העשויות לעלות.

הגשת המסמכים

 

אישור המסמך המתורגם

עם סיום הכנת המסמך המתורגם, המתרגם יעביר את המסמך בחזרה לנוטריון. הנוטריון יבדוק ויאשר שאכן בוצע תרגום מדויק ושלם של המסמך המקורי על כל פרטיו. לאחר מכן יחתום הנוטריון על המסמך המתורגם ובכך יאשרר אותו כמסמך רשמי מאומת כחוק. ניתן יהיה להשתמש במסמך המתורגם החתום על ידי נוטריון לכל מטרה חוקית הנדרשת.

 

הכנה נכונה

על מנת להבטיח תרגום מדויק, אמין ובעל תוקף משפטי של מסמך, יש להקפיד הקפדה יתרה על הכנה נכונה של המסמכים טרם העברתם לתרגום אצל נוטריון. הקפדה זו כוללת איסוף נתונים, עריכה, מיון והבהרות שיסייעו לתהליך התרגום. בזכות נוהל מסודר זה ניתן להבטיח שהתוצאה הסופית תהיה מסמך מתורגם נקי מטעויות וערוך בהתאם לבקשת מזמין התרגום. כמו בתהליכים רבים, תקשורת בין הצדדים חשובה מאוד להצלחה.

הכנה נכונה

אולי תאהבו גם את