בשנים האחרונות הרבה מאוד בעלי אתרים בוחרים לאחסן את המידע שלהם בשרתים ייעודיים. אחסון בשרת כזה יספק לאתר מהירות גלישה גבוהה יותר, וגם ישים את המידע שלו במקום הרבה יותר בטוח. מהצד של נותני השירות, בעלי השרתים מקבלים אחריות רבה, לאור העובדה שהשרת הוא המקום היחיד בו המידע נמצא. כאן נספר לכם על החוקים שאתם צריכים ליישם.
אחסון אתרים
שירות של אחסון אתרים אתם יכולים לקבל דרך מגוון חברות, כמו למשל cw-servers.co.il. החברות הללו אמורות לספק לכם שירות שמקיים מספר קריטריונים. בלעדיהם, המידע של האתר שלכם פשוט לא יהיה מוגן.
נפח המיקום של השרת
החוק הראשון שעליו אתם צריכים להקפיד הוא לספק ללקוחות שלכם את נפח האחסון שאליו הם זקוקים. בדרך כלל נפח האחסון הוא הנתון המרכזי בכל עסקה של אחסון אתרים, והוא חשוב במיוחד עבור אתרים שבהם יש תעבורת מידע בעוצמה רבה. הלקוחות שלכם מעוניינים להפקיד אצלכם את כל המידע שלהם, ואל תגיעו למצב שבו יש אתר מסוים שכבר אין לכם מקום לאחסן את המידע שלו.
תקני אבטחה מקובלים
עולם אבטחת המידע עבר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, כאשר החלו לצוץ תקני אבטחת מידע בינלאומיים. המטרה של אותם תקנים היא לייצר מצב שבו נוכל להפקיד את הפרטים שלנו באתר מסוים ולא לחשוש שהם יגיעו לידיים לא רצויות. במידה ואתם מציגים לקהל הלקוחות שלכם תקן אבטחה שבו אתם אמורים לעמוד, עליכם לעשות הכל כדי לשמור על רמת האבטחה הזו.
גיבוי למידע בשרת
אנשים שמאחסנים בשרתים שלכם מידע סומכים עליכם עיניים עצומות, ואחד הדברים שחשוב שתעשו בהקשר הזה הוא לדאוג להם לגיבוי. מחיקה של מסמך או אובדן של נתונים יכולים להיות הרי גורל במקרים מסוימים, וגם אם לרוב נוכל לשחזר את המידע בלי הרבה מאמץ, עבור אותם מקרים שבהם זה לא מתאפשר אתם חייבים לספק ללקוחות שלכם גיבוי מדויק לכל המידע שלהם.
בדיקות תקינות קבועות
הדבר האחרון שאתם צריכים לבצע אלו בדיקות תקינות קבועות. המטרה של אותן בדיקות היא לזהות תקלות עוד לפני שהן מתרחשות. בדיוק כמו במקרה של הגיבויים, גם קריסה של אתר היא דבר נסבל ברוב המקרים, במיוחד אם מתקנים אותו מהר, אולם בזמניים קריטיים הקריסה הזו עלולה להיות הרסנית. בדיקות מבעוד מועד יעזרו לכם למנוע את היווצרותן של אותן תקלות הרסניות.
לסיכום
ניהול של שרת לאחסון אתרים מטיל על הכתפיים שלכם אחריות כבדה. בעלי האתרים מפקידים את הדבר הרגיש ביותר שיש להם בידיים שלכם, ואתם צריכים לעשות כל מאמץ כדי לשמור על המידע שלהם. הקפידו לעמוד בתקן האבטחה שאותו הבטחתם ללקוחות שלכם, ואל תשכחו לבצע גיבוי קבוע למידע שאתם מאחסנים. בצעו גם בדיקות כדי למנוע מבעוד מועד את הקריסה של האתרים.