תשלומים בנייד – מדריך פרקטי

הכסף שאנו משתמשים בו עבר גלגולים רבים עד שהגיע למה שהוא היום. תחילה העולם התנהל והתבסס על סחר חליפין, לאחר מכן החלו אנשים להשתמש במטבעות כסף, ובשלב האחרון המוכר לנו עברנו לשטרות. עם זאת, מאז המצאת האינטרנט וכרטיסי האשראי אנו עדים לשימוש עולה בתשלומים אינטרנטיים והעברות בעזרת הנייד. ריכזנו לכם בקצרה מדריך נוח עם כל המידע שאתם צריכים בנושא.

המאה ה- 21 מביאה איתה חידושים רבים שפרצו לחיינו, לכן אין ספק כי השימוש בהעברת תשלומים בנייד הוא חדש לחלקנו. עם זאת, מדובר במכשיר נוח במיוחד להתנהלות כספית, אשר חוסך לנו את הצורך להיות בכל רגע נתון עם כרטיס אשראי או כסף מזומן. ריכזנו לכם את הפלטפורמות הבולטות ביותר בשוק כיום, ובהמשך תוכלו לקרוא מידע נוסף בנוגע לנושא בפורטל הפיננסי של 'שקוף'.

 

ארנק דיגיטלי

התנהלות עם ארנק דיגיטלי מאפשרת לשמור את פרטי האשראי והחשבון שלכם באפליקציות, וזאת על מנת לשלם איתם במועד מאוחר יותר.

חברות גדולות כמו גוגל, אפל, וסמסונג, מציגות ארנקים דיגיטליים אשר ניתן לשלם בעזרתם בשימוש בקוד סודי.

סגנון נוסף ופופולרי במיוחד הוא ניהול ארנק דיגיטלי באפליקציות כגון "פייבוקס", שם ניתן לבחור האם העברות הנכנסות אליכם יועברו לחשבון הבנק שלכם, או לחילופין יישארו ב"ארנק" וירטואלי לטובת הפעם הבאה בה תרצו להעביר הכסף הלאה למישהו אחר. ארנק דיגיטלי מזכיר בסגנונו את ההתנהלות המוכרת לנו עם שטרות בארנק רגיל.

 

כרטיסי אשראי

אפליקציות רבות מציעות העברת תשלומים בעזרת שמירת פרטי האשראי של המשתמש. אפליקציה כמו "ביט" למשל, אותה יזם בנק הפועלים, מאפשרת העברת כספים פשוטה למדיי, וגם היא מותנית בקוד או טביעת אצבע של המשתמש. חשוב לציין כי העברת הכסף דרך אפליקציה זו אמנם חינמית ללקוחות בנק הפועלים, אך משתמשים חיצוניים אשר רוצים להשתמש בה יחויבו בגין עמלת שימוש.

למרות העמלה, האפליקציה נמצאת בשימוש נרחב בציבור הישראלי, וניתן לראות גורמים רבים מציעים העברה ותשלומים דרכה. התנהלות זו מזכירה העברות בנקאיות שאנו עושים דרך המחשב.

 

גיוס כספים

אם ברצונכם לגייס כספים למגוון מטרות, האפליקציה הראשונה שנתנו כדוגמה, פייבוקס, היא אידיאלית לצורך זה.

בעזרת שימוש באפליקציות מסוג זה ניתן לגייס כסף לכל מטרה שתבחרו באמצעות קישור המועבר בין אנשים. הגיוס עצמו יכול להיות אנונימי במידה ותבחרו בכך, וכמו כן גם פונקציות הנוגעות לסכום התשלום ניתן לערוך מראש.

העברת תשלומים דרך הנייד עלולה להלחיץ אנשים אשר חוששים מפריצה לחשבונם, אך כיום ההתנהלות של האפליקציות הרשמיות היא ברמה גבוהה, והאבטחה שלהן היא מעל למצופה. חוקרים צופים כי במהלך העשורים הקרובים כלל התשלומים שנבצע יועברו לפלטפורמות דיגיטליות, והשלב בו אנו נמצאים עכשיו, הוא רק קרש מקפצה אל ההתקדמות הטכנולוגית הצפויה לנו.

 

אפליקציית תשלומים - דוגמה

אולי תאהבו גם את