מי מוסמך להתקין דיסק קשיח?

הדיסק הקשיח הוא אחד מחלקי הליבה במחשב. בלעדיו לא ניתן לשמור נתונים על המחשב ולחזור ולשלוף אותם במועד מאוחר יותר. למעשה, מחשב מודרני לא יכול לפעול ללא דיסק קשיח, שכן כמעט כל פעולה שאנו עושים במחשב מחייבת לשמור קובץ או מספר קבצים. בשורות הבאות נפרט מהו דיסק קשיח ומי מוסמך להחליף אותו במקרה של תקלה.

 

דיסק קשיח

דיסק קשיח הוא רכיב בסיס במחשב. אם אנו רוצים למשל שעל המחשב שלנו נוכל להשתמש בווינדווס או במערכת הפעלה אחרת, יש להתקין אותה על גבי הדיסק הקשיח. כלומר, אם הדיסק הקשיח לא פועל או שהינו תקול, אין יכולת לעשות שימוש תקין במחשב. כיום, הדיסק הקשיח הממוצע השתפר ומחזיק מעמד לפחות מספר שנים. במידה והוא תקול, כדאי לחפש מקום מתאים בו מבצעים תיקון דיסק קשיח.

 

דיסק קשיח פנימי ודיסק קשיח חיצוני

אל הדיסק הקשיח הפנימי הממוקם בתוך המחשב, הצטרפה לפני מספר שנים צורה חדשה בדמות דיסק קשיח חיצוני. לשתיהן אותה מטרה, אך הדיסק הקשיח פנימי יותר כי יישומי הבסיס במחשב מותקנים עליו.

הדיסק הקשיח החיצוני נועד לאפשר לכם תוספת מקום לשמירת יותר קבצים, ובדרך כלל גם קבצים כבדים יותר להם לא נותר מקום על הדיסק הקשיח המותקן בתוך המחשב. דיסק קשיח חיצוני הנישא ממקום למקום פעמים רבות, חשוף יותר לקלקולים ולתקלות, ולכן חשוב לשמור עליו בצורה טובה.

 

תקלות נפוצות בדיסק הקשיח

על פי רוב, דיסק קשיח מפסיק לעבוד או עובד באופן בלתי יעיל בחלוף מספר שנים. בעיה נוספת קשורה למחסור במקום בדיסק הקשיח. במצב של חוסר מקום, אם מדובר בדיסק הקשיח הפנימי – יש מקום להוסיף דיסק קשיח חיצוני או פנימי לקבל מקום רב יותר. במידה וישנה תקלה או הדיסק הקשיח הפנימי לא עובד, כדאי להחליף אותו בהקדם האפשרי על מנת לאפשר למחשב לפעול כראוי.

 

למי ניתן לפנות כדי להחליף את הדיסק הקשיח

אם מדובר בדיסק קשיח חיצוני, כדאי לגבות את המידע ולשלוח אותו לכל מעבדת מחשבים. אם המידע מגובה אין ממה לחשוש. לא כך המצב אם מדובר בדיסק קשיח פנימי – גם כאן ישנה חשיבות ליצירת גיבוי מתאים למידע, אך חשוב לפנות לטכנאי מחשבים מיומן על מנת שלא לפגוע ביתר חלקי הליבה של המחשב היושבים בצמוד לדיסק הקשיח הפנימי. טכנאי מיומן הוא טכנאי בעל המלצות, ניסיון ואחריות על תיקון המחשב בצורה הטובה ביותר.

 

סיכום

עכשיו כשאתם מכירים את הדיסק הקשיח החיצוני והפנימי, ההנחה היא שאתם מבינים את המרכזיות של רכיב זה במחשבכם. בשל מרכזיות זו, כדאי לשקול היטב במי ניתן לבטוח כאשר אתם נתקלים בתקלה או זקוקים להחלפת הדיסק הקשיח. טיפול מתאים ימנע בעדכם לאבד מידע יקר, ויחזיר את המחשב לפעילות בהקדם.

מי מוסמך להתקין דיסק קשיח?

אולי תאהבו גם את