מה החשיבות של לייקים באינסטגרם מבחינת האלגוריתם

כל מי שמשתמש ומכיר את האינסטגרם כנראה הבחין בשינויים בכל הנוגע לפרסומים שמגיעים אליו, משתמשים בעלי השפעה ועוד תעלומות ומסתורין כמו פוסטים שאתם לא רואים של אנשים מסויימים בעוד שפוסטים אחרים לא מפסיקים להגיע אליכם. איך זה עובד?

 

האלגוריתם של אינסטגרם

לאחרונה אינסטגרם חשפה את המנגנון שעומד מאחוריה, או במילה מדויקת יותר את האלגוריתם שלה. בחשיפה שלה ניתן להבין למה משתמשים שמעוניינים להיות משפיענים ולהגדיל את החשיפה שלהם קונים לייקים לאינסטגרם, עוקבים ועוד..

 

אז איך פועל האלגוריתם

האלגוריתם פועל במישורים שונים בתוך הרשת החברתית כאשר שניים הם הפיד והסטורי בהם הגולשים יתעדכנו בפוסטים חדשים של החברים שלהם והעמודים אחריהם הם עוקבים, כל התכנים שמפורסמים בפיד ובסטורי הם הפוסטים האחרונים ששותפו, אינסטגרם משתמשת במידע שפורסם ומוציאה מידע על העדפות המשתמשים מה שייקבע את סדר הפרסום של הפוסטים בפיד או בסטורי ובדיוק בשביל זה יש שירותים שיעזרו לכם ל"נצח" את האלגוריתם מבית דיגיטל בוסט.

 

מה המידע שאינסטגרם לוקחת מהפוסטים:

לפניכם כמה מהאותות שנלמדים על ידי אינסטגרם על פי סדר חשיבות:

  • מידע על הפוסט עצמו – כמה הוא פופלרי, באיזה שעה הוא פורסם, אם מדובר בסרטון – מה אורכו.
  • מידע על החשבון שפרסם את הפוסט – אינסטגרם מכירה את המשתמשים שלה ובהתאם למידע שיש לה ניתן לדעת האם פוסט של אותו חשבון יעניין את החשבון שלכם.
  • הפעילות שלכם – כמובן גם אתכם אינסטגרם מכירה ואת תחומי העניין או פוסטים שמעניינים אתכם.
  • אינטרקציה עם חשבונות אחרים – דרך מאוד נוחה לאינסטגרם ללמוד אתכם היא בהתאם ללייקים והתגובות על פוסטים של משתמשים אחרים, אינסטגרם תגלה עד כמה תתעניינו בפוסטים אחרים שדומים לפעילות האחרת שלכם, מה הסיכוי שתקדישו לו זמן, תגיבו, תשמרו, תכנסו לעמוד פרופיל של אותו המשתמש וכו'.

 

באילו מקרים האלגוריתם ידחוף הצידה פוסטים?

האלגוריתם של אינסטגרם מנסה להימנע משחיקת יתר של חשבונות, גם אם בחרתם לעקוב אחריי עמוד מסוים אבל אתם תראו אותו בלי הפסקה כנראה ימאס לכם ולכן האלגוריתם דואג לכך שלא תקבלו יותר מדי פוסטים של אותו אדם ברציפות. דוגמא נוספת לכך היא המנעות מתוכן שנצרך על ידי ההמון, אינסטגרם מניחה כי משתמשים מעדיפים לצרוך תכנים מקוריים ולכן נמנעת מהצפה של סטוריז שסובבים נושא פופלארי אחד בלבד כמו מונדיאל.

 

בטיחות ברשת

כמובן שאינסטגרם אינה משתפת פעולה עם תכנים שעלולים להוות סכנה כמו תוכן מסית, געזני, אלים מילולית, אלים מינית וכו'. במקרים כאלה אינסטגרם תתערב ותוריד את הפוסט, משתמשים שימשיכו ויעלו פוסטים כאלה שוב ושוב יסתכנו בסגירת או השהייה של החשבון שלהם.

 

לסיכום,

אלו רק כמה דרכים שיש לאינסטגרם לשנות ולסדר את מסלול הגלישה שלכם בהתאם לעקרונות והרצונות של האפליקציה, אם הנכם משתמשי אינסטגרם לצורך עסקים או מעוניינים להיות כדאי שתלמדו את כל אלו ועוד טוב טוב.

לאינסטגרם

 

 

אולי תאהבו גם את