מה ההבדל בין סמרטפון מסונן לטלפון כשר?

סמארטפון מסונן וטלפון כשר הם שניהם מכשירים ניידים עם תכונות ספציפיות שנועדו לתת מענה לצרכים והעדפות שונות. עם זאת קיים ביניהם שוני מהותי הן במטרת השימוש, הן בסגנון השימוש והן ברמת החשיפה לסביבה טכנולוגית.

 

בעוד סמארטפון חוסם תכנים בלתי ראויים בלבד, הרי שטלפון כשר מתמקד במספר שירותים ספציפיים במטרה להפחית ככל האפשר את השימוש בטכנולוגיה ולצרוך רק את השירותים הבסיסים כגון שיחות טלפוניות ומספר שירותים נוספים. במאמר הבא נסקור את ההבדלים בין שני סוגי המכשירים ונעמוד על ההבדל המהותי הקיים בין טלפון כשר לסמארטפון מסונן.

 

מהו טלפון כשר?

טלפון כשר הינו מכשיר סלולרי שתוכנן במיוחד עבור שומרי תורה ומצוות הנשמעים להוראת רבותיהם ומבקשים להגביל את השימוש שלהם בטכנולוגיה. לטלפונים אלה יש בדרך כלל תכונות בסיסיות ופונקציונליות מוגבלת, תוך התמקדות בפונקציות ליבה של תקשורת כגון שיחות טלפון. טלפונים כשרים אינם כוללים גישה לאינטרנט, למדיה חברתית או לחנויות אפליקציה.

אנשים המשתמשים בטלפון הכשר נמנעים מסכנה להתמכרות לתכנים כמו חדשות או אתרי קניות שלא לדבר על הימנעות מחשיפה לתכנים שאינם תואמים את דרישות ההלכה היהודית ואת השקפת עולמם.

מטרתו של טלפון כשר היא למזער את הסחות הדעת ולקדם גישה ממוקדת ומודעת יותר לשימוש בטכנולוגיה, מטרה התואמת את ההשקפה התורנית הקוראת להימנעות מהשפעות שליליות פוטנציאליות הקשורות לשימוש מופרז בטכנולוגיה.

טלפון כשר

מהו סמארטפון מסונן?

סמרטפון מסונן הוא סמארטפון רגיל עם תכונות או תוכנות נוספות המאפשרות סינון וניטור תכנים. מכשירים אלו משמשים לעתים קרובות גם הורים או ארגונים כדי להגביל את הגישה לאתרים מסוימים, אפליקציות או תוכן שהם רואים כבלתי הולמים או מזיקים. תוכנת הסינון בדרך כלל חוסמת או מגבילה גישה לקטגוריות ספציפיות של תוכן.

סמרטפונים מוגנים מסוגלים בדרך כלל להפעיל אפליקציות שונות ומציעים את אותה פונקציונליות כמו סמארטפונים רגילים, כולל גלישה באינטרנט, גישה למדיה חברתית והורדת אפליקציות. המטרה העיקרית של סמארטפון מסונן היא לספק סביבה דיגיטלית בטוחה ומבוקרת יותר, במיוחד עבור ילדים או אנשים הדורשים סינון תוכן.

 

סיכום ההבדל בין סמארטפון מסונן לטלפון כשר

בעוד שסמארטפון מסונן מתמקד בסינון ובניטור תכנים, טלפון כשר נותן עדיפות למינימום תלות טכנולוגית ושימוש מוגבל במדיה הדיגיטלית בהתאם לערכים מסוימים.

סמארטפון

וייסטק – סלולר ופתרונות תקשורת

וייסטק הינה חברה מתקדמת לאספקת פתרונות תקשורת כשרים לציבור החרדי והדתי. ניתן ליהנות משירותי החברה הכוללים טלפונים כשרים וסמארטפונים מסוננים לצד פתרונות סינון שונים, נגנים, אביזרי תקשורת ועוד. החברה כולל חנות פיזית הממוקמת במודיעין עילית וחנות אינטרנטית ידידותית לשימוש בכתובת: https://wtec.co.il/.

רוצים לדעת עוד על ההבדלים? מעוניינים לרכוש פתרון תקשורת מותאם אישית? מומחי הייעוץ של וייסטק ישמחו להעניק לכם את המידע המלא בנוגע לפתרון ספציפי עבורכם צרו קשר עכשיו עם אחד מנציגי השירות לקבלת מענה מקיף.

טלפון כשר

אולי תאהבו גם את