האם יש הבדל בין בניית אתר לבין קידום בגוגל

בניית אתר הוא הליך הכולל בתוכו רבדים שונים ומיומנויות מקצועיות רבות, חלקן נדרשות בהיבט הטכני של הבנייה, וחלקן בצד הוויזואלי, נראות האתר (מה שנקרא עיצוב אתרים). היות וכיום, אתרים משמשים ככלי שיווקי לחברות, עסקים, נותני שירות ועוד, יותר ויותר אנשים רוצים להצטרף ולהקים לעצמם אתר. אולם, קיים חוסר הבנה בנוגע להבדל שבין בניית האתר וקידומו. כל בונה אתר מטרתו היא כי לאחר ההקמה יחשפו אליו כמה שיותר אנשים. יש להבין כי בניית אתר אין משמעותה כניסה אוטומטית למנועי החיפוש כמו גוגל, אלא נדרשת עבודה מקדימה בשביל זה.

 

אופטמיזציה לאתרים

SEO או כפי שניתן לכנותו, תהליך אופטימיזציה וקידום לאתרים הוא מונח המבטא פעולה בה מתבצעות התאמות הנערכות בקוד עוד בזמן שלב בניית אתרים או לחילופין באתרים בנויים כאשר המטרה הינה הגדלת החשיפה והגדלת התנועה באתר, בין אם הוא בשלבי בנייה ובין אם הוא כבר בנוי אך נדרש לשיפור החשיפה.

כאשר גולש במנועי החיפוש הגדולים מבצע חיפוש, הצגת התוצאות שיעלו בפניו מתבצעת על ידי רובוטים. לפיכך, אתר שיהיה בנוי וייערך בצורה הנכונה עוד בשלב הבנייה, או לחילופין יבוצעו בו התאמות במידה ולא נבנה בצורה מקצועית, יאפשר לרובוטים למצוא את הדף ולדף עצמו לקבל דירוג גבוה.

 

שילוב קידום האתר כבר בעת הבנייה

כבר בעת בניית האתר תוכלו בעזרת מספר צעדים פשוטים לוודא כי האתר שלכם יקודם כראוי במנועי החיפוש:

 

דומיין המתאים לקידום 

בחרו דומיין המתאים לקהל היעד שלכם ולשפה הרלוונטית. למשל, במידה ואתם מעוניינים לקדם את האתר בישראל בשפה העברית, בחרו באחד מהדומיינים הבולטים בגוגל מבחינת רמת ההתאמה (למשל: סיומת co.il). בנוסף עדיף לבחור את שם הדומיין לפי מותג ולא לפי מילת מפתח. לאחר בחירת הדומיין ולפני שקניתם אותו עליכם לוודא כי אין אף אחד שבחר את השם הזה.

 

URL, אורך ושפה

בעת כתיבת התכנים באתר, תוכלו לראות כי באפשרותכם לשנות את הנכתב בתוך ה- URL. עדיף שאורכו יהיה קצר, זאת מאחר ובעבר הושמעה טענה על ידי גוגל שאם ה- URL יהיה ארוך לא תהיה באפשרותו לקרוא את העמוד ולסרוק אותו לאינקדס. בנוסף, עדיף שהשפה תהיה בשפת היעד.

 

פלטפורמה מתאימה לקידום

כיום קיימות מערכות רבות לבניית אתרים אשר חלקן יחסמו אתכם בשלב קידום האתרים ויעשו לכם נזק. ההמלצה הינה לעבוד עם מערכות קוד פתוח, מג'נטו, דרופל, וורדפרס ועוד.

 

בחירה של מילות מפתח מתאימות

כאמור, כל אדם שבונה אתר יכול להמתין לתנועה, אבל התנועה לא תגיע בקלות אם לא נמקד את האתר לפי קהל יעד ומילות מפתח רצויות. החליטו מראש אלו מילות מפתח הייתם רוצים לקדם בגוגל על פי תוכן האתר.

קידום אתרים

אולי תאהבו גם את