האם יש הבדל בין השרתים השונים לאחסון אתרים?

קחו ספויילר קטן, התשובה היא כן! יש הבדל בין סוגי השרתים השונים המיועדים לאחסון אתרים. אחסון אתרים יכול להשפיע על מהירות האתר, על הקידום האורגני, על האבטחה ועל המון דברים נוספים. מה ההבדל בין השרתים השונים ומה ההשפעה? כל מה שצריך לדעת במאמר הבא.

 

לכל פלטפורמה יש אחסון מתאים

קיימות היום בשוק מגוון פלטפורמות שונות להקמת אתרים, חלק מהפלטפורמת מיועדות לחנויות אונליין, חלק מהן מותאמות לאתרי תדמית, חלק מותאמות לאתרי חדשות ועוד. הפלטפורמות הכי פופולריות בשוק הישראלי הן וויקס, וורדפרס ושופיפיי (לחנויות אונליין).

אחסון אתרי וורדפרס לדוגמא צריכים להיות מותאים לפלטפורמת וורדפרס, לקוד ולטכנולוגיה אחרת יווצר מצב בו האתר יהיה איטי וזה עלול לפגוע בחווית המשתמש.

אחסון אתרי וורדפס

מה ההשפעות של אחסון על אתרים?

לא כולם מבינים או יודעים מה החשיבות של אחסון אתרים, אבל החשיבות הרבה יותר גבוהה ממה שאתם חושבים. אחסון אתרים משפיעה על כמה אלמנטים עיקריים:

 

מהירות האתר

ככל שהאחסון יהיה מותאם יותר לאתר שהקמתם, גודל האחסון שתבחרו יהיה מותאם לעומס על האתר והשרת יהיה ממוקם בישראל, ככה מהירות האתר תהיה טובה יותר.

 

אבטחת האתר

שרתי אחסון מאובטחים משפרים את ההגנה על המשתמש ולכן מנועי החיפוש מאוד אוהבים אותם, ככל שהאבטחה תהיה טובה יותר ותגן על הגולשים, ככה מנועי החיפוש "יאהבו" את האתר שלכם יותר.

 

קידום אורגני

כשאנחנו ממשלבים מהירות אתר ואבטחת אתר, אנחנו באופן ישיר משפיעים על המיקום במנועי החיפוש, בעיקר בגוגל. ככל שתשקיעו יותר בשני האלמנטים האלו, כך האתר שלכם יזכה לקידום אורגני (SEO) טוב יותר וכל בעל אתר יודע שקידום אורגני זה שיטת הקידום הטובה והממירה ביותר.

קידום אורגני

חויות המשתמש

חווית משתמש גם היא חשובה במיוחד, גם לגולש וגם למנועי החיפוש. אחסון אתרים איכותי יתרום באופן חד משמעי לחווית המשתמש.

 

איך יודעים איזה אחסון לבחור?

כשאנחנו ניגשים לבחור אחסון ישנם כמה דברים שאנחנו צריכים להתייחס אליהם:

  • הפלטפורמה של האתר – התאימו את האחסון לפלטפורמה שאיתה אתם עובדים (התייעצו עם החברה ממנה אתם רוכשים).
  • אחסון לפי עומס גולשים – מהי כמות הגולשים שאתם צופים שיכנסו לאתר מדי יום?
  • בחירה בין שרת פרטי לשרת שיתופי – זה תלוי בצורך שלכם
  • אחסון המנוהל 24 שעות 7 ימים בשבוע – שתהיה תמיכה טכנית זמינה במרה של תקלות
  • מחיר – תבדקו שאתם לוקחים חבילה מתאימה לכם ולא חבילה גדולה יותר ללא צורך, סתם תשלמו יותר.

 

לסיכום

אז כמו שכתבנו, לא הרבה בעלי אתרים מבינים עד הסוף את המשמעות של אחסון אתרים ועד כמה האחסון משפיע על הגולשים, מהירות האתר ולא פחות חשוב ה-SEO (קידום אורגני). במאמר ציינו מה החשיבות הרבה של בחירת האחסון הנכון וגם, ציינו מהם הפרמטרים שכדאי לקחת בחשבון לפני בחירת האחסון.

אחסון אתרי וורדפס

אולי תאהבו גם את