כיצד לשווק מבצע בפייסבוק?

הפייסבוק מהווה כלי רב עוצמה בתחום השיווק, ועסקים רבים מסתמכים עליו לצורך אסטרטגיית השיווק שלהם. מיליוני אנשים נכנסים לפייסבוק בכל רגע, והוא מהווה מקום מפגש עבור אנשים מכל הסוגים ומכל רחבי העולם. כשמדובר למשל בפרסום של מבצע כלשהו, העוצמה המהווה יתרון כה גדול, כרוכה גם בחיסרון, היות וזה עניין לא פשוט להגיע לקהל היעד שלנו בצורה מדויקת. פרסום מושקע יכול ללכת לאיבוד בין המוני הפוסטים והסרטונים, וכך ייצא שהשקענו לשווא. אז איך בכל זאת ניתן לשווק באופן יעיל מבצע בפייסבוק?


עוצמת הפייסבוק

כולם יודעים שהפייסבוק מהווה חלק בלתי נפרד כשמדובר בפרסום לעסקים. עבור רוב האנשים- שיטוט בפייסבוק הוא עניין יומיומי, וכך נוצר מצב של חשיפה המונית לכל פרסום שאדם כלשהו מעלה, בין אם מדובר בפרופיל אישי ובין אם מדובר בפרסום עסקי. החשיפה ההמונית לא תמיד תהיה מדויקת עבור בעלי העסקים מכמה סיבות. העיקרית שבהן היא הסטטיסטיקה, ומשמעותה שאם אנו מפרסמים מבצע מסוים בפרופיל שלנו או בקבוצות אקראיות- הסיכוי הוא יחסית קטן שפרסום זה יפגוש את קהל היעד שלנו, כמובן בהתאם לשירות אנו מציעים ובהתאם לגודל קהל היעד. אך ישנן שיטות, המאפשרות לנו כן למקד את פרסום המבצע שלנו ולכוון אותו לאנשים הנכונים.

 

פרסום ממוקד מטרה

נניח שאנחנו מנהלים חנות תכשיטים, וברצוננו לפרסם מבצע טבעות אירוסין זולות. במידה ונפרסם את המבצע על ציר הזמן הפרטי שלנו- כנראה שהסטטיסטיקה לא תהיה לטובתנו. אך לעומת זאת- אם נשתף את המבצע בקבוצות שונות של מאורסים ומאורסות והכנות לחתונה (וישנן עשרות כאלה)- מיד קהל היעד שלנו יצטמצם משמעותית ויגדיל את הסיכוי לפניות של לקוחות. שיטה נוספת שדורשת יותר זמן והשקעה- יצירת עמוד עסקי. במידה וניצור עמוד עסקי, לאחר כמה חודשים ושנים נוכל להביא אותו למצב של קהל גדול המעוניין בשירות שאנו מציעים במידה מסוימת. חשוב לציין שפרסומים בעמוד העסקי לעתים "מעוכבים" ע"י המערכת של פייסבוק, על מנת לגרום לבעל העסק להשקיע כסף בפרסום פייסבוק ממומן. המשפט האחרון מביא אותנו לטכניקת שיווק נוספת הקשורה לפייסבוק, והיא כמובן- השיווק הממומן. פייסבוק למעשה מציע לבעלי העסקים, להשתמש בבינה המלאכותית המשוכללת שלו על מנת לפלח את השוק, ולבחור בצורה נקודתית אילו לקוחות ייחשפו לפרסום. כאן בעצם ניתן לשלם על מנת להשתמש במידע העצום הקיים במערכות פייסבוק, לטובת הגעה לקהל שנבחר בקפידה. שיווק ממומן יכול להתבצע באופן פרטי על ידינו, או בעזרת חברות המציעות לעשות זאת עבורנו.

פייסבוק הוא כלי רב עוצמה כשמדובר בפרסום ושיווק עסקי. הוא מאפשר הגעה לקהלים רבים ושונים- מה שמהווה יתרון אך גם חיסרון. כשאנו מפרסמים מבצע או מוצר באמצעות פייסבוק, מומלץ להשתמש בשיטות שימקדו את הפרסום לכיוון קהל יעד מצומצם ככל האפשר.

אפליקציה חברתית

תוכן עניינים

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תשלומים לנייד - תמונה
הבלוג של סטנדרט

תשלומים בנייד – מדריך פרקטי

הכסף שאנו משתמשים בו עבר גלגולים רבים עד שהגיע למה שהוא היום. תחילה העולם התנהל והתבסס על סחר חליפין, לאחר מכן החלו אנשים להשתמש במטבעות כסף, ובשלב האחרון המוכר לנו