בדיקת מיקום בגוגל: מערכות חינמיות לבדיקה

בעלי עסקים רבים מעוניינים לדעת באופן תמידי היכן הם ממוקמים במנוע החיפוש של גוגל. על כן, מהן המערכות החינמיות אשר בעזרתן ניתן לבדוק? כל הפרטים במאמר הבא.

מיקום בגוגל – הפרמטר להצלחה של קידום אתרים

על מנת להגדיל את החשיפה לעסק כמו גם את ההכנסות, ישנה חשיבות רבה להגעה לתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש של גוגל. למעשה, ככל שהתחום בו עוסק בית העסק הוא תחרותי יותר, כך ההגעה למקומות הראשונים היא קשה יותר, ועל כן נדרש לבצע מספר פעולות אפקטיביות אשר מטרתן היא להוביל את האתר לראש דירוג תוצאות החיפוש. לא בכדי ישנה משמעות למיקום: ע"פ דיווחים של גוגל, כ 90% מהגולשים אינם מבצעים חיפוש מעבר לעמוד השני ועל כן הורדה בדירוג עלולה להוביל לאובדן כספי כמו גם להורדה של החשיפה. לכן, על מנת להוביל את האתר לראש תוצאות החיפוש יש לבצע קידום אתרים חזק ע"י חברה מקצועית כמו גם לבדוק כל העת את המיקום ולשפר את הקידום בהתאם למיקום הרלוונטי.

גוגל כיתוב

כלים לבדיקת מיקום בגוגל

כיום ניתן להתקין אין ספור כלים אשר מטרתם היא לבדוק את המיקום העדכני בגוגל, וכתוצאה מכך לבצע גם שינויים. בעלי עסקים רבים אשר מעוניינים לבדוק בעצמם יכולים להשתמש במערכות חינמיות אשר מאפשרות לבדוק את הדירוג, וזאת ללא צורך להיכנס למנוע החיפוש ולבצע "ריענון" כל כמה דקות. חשוב לזכור כי המערכות הללו הן חשובות ביותר על מנת לדעת את המיקום המדויק, אולם לא כולן מספקות את המידע השלם ועל כן מומלץ להתייעץ עם חברה מקצועית לתחום או עם מקדם אתרים וזאת כדי להבין איזה כלי הוא הטוב ביותר. עידן בן אור, מומחה לקידום אתרים מציג את המידע המלא לגבי הכלים החינמיים אותם ניתן להתקין באופן מהיר ופשוט וכך לקבל תמונת מצב מלאה לגבי המיקום המדויק במנוע החיפוש גוגל:

  • kolYom – פיתוח ישראלי אשר מאפשר בדיקת מיקום בגוגל ע"י סריקה של ביטויים בגוגל על בסיס יומי כמו גם מעקב על הקישורים הנכנסים אל האתר. מדובר כיום בכלי הפופולרי ביותר, זאת משום שהוא מאפשר את החיפוש הגדול ביותר והמתקדם ביותר של ביטויים פופולריים בגוגל אשר משפיעים על המיקום הסופי של בית העסק בשורות החיפוש.
  • Search console – פיתוח של גוגל אשר מאפשר לבדוק את המיקום הממוצע בגוגל בעבור כל ביטויי, אולם הוא בודק מידע רק עד 90 יום לאחור ועל כן מומלץ שלא להיעזר בו באופן תמידי.
  • Serplab – מאפשר לעקוב עד 50 מילות מפתח ביום, כאשר ניתן לראות דרך התוסף הזה את המיקום הטוב ביותר שהאתר היה ממוקם כמו גם השינויים אשר התרחשו – בין אם מדובר בשינויים לטובה מבחינת הדרוג או לרעה.

אולי תאהבו גם את